سرخط خبرها

و اینک «رستاخیز» | آخرین ساخته احمدرضا درویش پس از ۹ سال توقیف، اکران شد

  • کد خبر: ۱۰۱۹۰۶
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
و اینک «رستاخیز» | آخرین ساخته احمدرضا درویش پس از ۹ سال توقیف، اکران شد
در فهرست فیلم‌های توقیفی دهه ۱۳۹۰ «رستاخیز» احمدرضا درویش سروصدای زیادی ایجاد کرد و موافقان و مخالفان بسیاری درباره اش اظهارنظر کردند. حالا و پس از نزدیک به ۱۰ سال تهیه کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» خبر داد که سرانجام این فیلم از ۱۶اسفند، هم زمان با تولد حضرت ابوالفضل (ع)، در پلت فرمی که برای عرضه جهانی آن طراحی شده است،

عروجی | شهرآرانیوز - در فهرست فیلم‌های توقیفی دهه ۱۳۹۰ «رستاخیز» احمدرضا درویش سروصدای زیادی ایجاد کرد و موافقان و مخالفان بسیاری درباره اش اظهارنظر کردند. در این بین، بیشتر از هرچیز اختلاف نظر‌های فقهی باعث شد «رستاخیز» که اولین بار به طور جدی در سال ۱۳۹۴ آماده اکران بود، پس از اعتراض مراجع و تجمعات مردم، تا برطرف شدن مشکل از پرده سینما‌ها پایین کشیده شود.

بیشتر اعتراض‌ها دراین باره بود که در فیلم چهره حضرت عباس (ع) نشان داده می‌شد. همین موضوع باعث شد تهیه کننده فیلم بگوید اجازه نمایش تصاویر معصومین و اولیا (ع) را برخی از مراجع گرفته است و مشکلی ندارد، ولی همچنان برخی دیگر از مراجع تقلید با اکران این فیلم مخالف بودند.

حالا و پس از نزدیک به ۱۰ سال تهیه کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» خبر داد که سرانجام این فیلم از ۱۶اسفند، هم زمان با تولد حضرت ابوالفضل (ع)، در پلت فرمی که برای عرضه جهانی آن طراحی شده است، اکران آنلاین می‌شود. تهیه کننده «رستاخیز» البته گفته بود «پس از پیگیری‌های فراوان تنها راه حل، پوشاندن چهره بازیگر این نقش با هاله نور بود؛ راه حلی که سازندگان فیلم نپذیرفتند.»، اما این تأخیر باعث شده بود فیلم به طور غیرقانونی و گویا بعد از شرکت در جشنواره فیلم بغداد منتشر شود.

این فیلم اولین بار توسط یک کانال یوتیوب از عراق به نام «عشتار» منتشر شد که درنهایت در مکاتبات پذیرفت که این کار را انجام داده، ولی مدعی بود که نمی‌دانسته کار خلافی است. سازندگان فیلم مدعی هستند به علت وضعیت سیاسی و اجتماعی عراق امکان دعوای حقوقی وجود نداشت، اما حالا سخنگوی وزارت ارشاد گفته تهیه کننده و کارگردان با افکت نور روی تصاویر، تغییرات لازم را اعمال کنند. این یعنی آن‌ها بعد از نزدیک به یک دهه رضایت داده اند چهره‌ها را بپوشانند.

با اینکه در این مدت عده زیادی از پژوهشگران دینی معتقد بودند فیلم درویش یکی از فیلم‌های عالی مربوط به واقعه عاشوراست، مشکل نمایش چهره باعث شد مدت‌ها در نمایش آن وقفه بیفتد. همان روز‌ها محمدرضا سنگری، نویسنده و پژوهشگر عاشورا، ضمن مطرح کردن نقد‌هایی به این فیلم، اذعان کرده بود: «درمجموع باید گفت این فیلم، فیلمی است که باید از آن دفاع و آن را تحسین کرد و با این اصلاحاتی که در آن اتفاق افتاده است، به گمان من می‌تواند یکی از فیلم‌های موفق در حوزه فیلم دینی باشد.» حالا باید دید «رستاخیز» بعد از سریال «مختار» آیا می‌تواند مخاطبان را از دیدنش راضی کند یا نه.


فیلم «رستاخیز» را چطور می‌توانیم آنلاین تماشا کنیم؟

۸ فیلم توقیفی و دیدنی سینمای ایران را بشناسید


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->